Alla inlägg den 3 maj 2013

Av carolina steneros - 3 maj 2013 18:34

jupp, idag har jag varit ledig hela dagen, så jävla skönt.. men varit själv hela dagen, men det har varit heeelt oket..


Dagen började med ett kokt ägg, en liiiten smörgås och en kopp kaffe, i den sköna nya pyamsen ;)..

Jag fixade frukost till mikael som han kom förbi snabbt och hämtade, så han kunde äta på sin långa resa han fick i taxin idag.. snäll jag är ;)


Sen tog jag på mig nya ridkläderna och iväg till stallet.. jag behöver ett par stövlar/skor till stallet, men det får duga med idrots skor så länge.. som är fulla med blåbärs fläckar sen förra sommarens bärplockning :P haha..


Det blev en skön ridtur på nordsvensken Ragge, kände efter några km i skogen att hela näsan var full med pollen, tur man inte är så allergisk som andra kan vara, jag bara nyser lite, får rensa näsan så är det bra sen ;)

När vi kom tillbaka till stallet så tog jag av sadeln och hoppade upp helt barbacka, vi travade och skrittade i padocken, det gick så bra så! jag förösker lära mig att hoppa upp utan pall, barbacka, men efter ett par försök så gav jag upp, för ragges skull, han bara stod och tittade på mig :P..


Sen bar det iväg mot falköping igen, jag stannade till på city gross i skara och köpte med mig två sallader hem, en sådan jag åt igår, en till mig och en till mormor! =)

Mormor kom hem idag, lite för tidigt, men det ska väl förhoppningsvis gå bra, men hon får knappt göra något sa läkaren, hon är inte bra än.. så det blev en liten lunch ihop, och mamma och pappa var cokså där en stund, så det blev lite prat.. mormor hänger inte riktigt med, så man märker att hon är trött i huvudet också.. :(..


Sen blev det den dagliga rygg och mag träningen, tar max 10 minuter och jag gör den hemma på golvet, men den ger resultat, och det är de viktigaste :)

30 sit up

25 Chrunches

20 rygg lyft

25 på var sida, snea lyft med vikt på 8kg..


:)


Sen la jag mig på golvet i vardagsrummet, öppnade balkong dörren och helt plötsligt har jag sol över hela golvet, fram med en filt och så solade jag i 1.5 timmar, hälften av tiden på rygg och andra på mage :)..


Sen har jag handlat lite mat, ska göra spagetti och köttfärssås nu, och köpt lite jordgubbar och honunsmelon som efterrätt :)...


Mikael kommer hem nu klockan 20.00 så då ska det börjas med fredagsmys! =))


Imorgon är det min första dag å praktiken, i hemtjänsten. 07.00 - ca 15.00 .. det ska bli spännande.. jag har planerat att gå dit upp eller cykla, det är några km bort, upp på berget.. så slipper jag tänka på träning efter jobbet ;).

kanske ska ta en promenad med adelinn, efter jobbet. beror på vädret och påvad adelinn gör och känner för..


det är obestämt så morgondagens väder och händelser får vi se imorgon =))


Nu matlagning ;)..


// ia          

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards