Alla inlägg under november 2012

Av carolina steneros - 26 november 2012 15:51

Måndag idag igen då :)..

En ny vecka som innebär mer möjligheter..

Jag fick igår veta av Mikael att jag inte behöver tänka så mycket på vad folk ska tycka och tänka för han påstår att jag är en snäll person som tänker på alla och det märks även om jag slutar sätta så höga krav på perfektion.. Och när jag vaknade idag kände jag en stor lättnad.. Hoppas han har rätt, för det är precis vad jag ska göra, sluta försöka, bara vara :)..

Igår hade jag en efterlängtad ledig dag, gick upp samtidigt som Mikael började jobba, 10.00 och åkte och tog en lång och jätte skön ridtur med underbara Hasse.
Efter det blev det frukost i bilen och hem åh byta om, städade lägenheten sen stack jag iväg på ett spinningpass på atlantica, efter det hem och gjorde köttfärssås och färsk pasta till Mikael, tills han slutade, 19.00 :))..
Den blev super god! :))..

Sen blev det Beck i soffan sen soooova! Haha..

Idag upp 07.00 och iväg till ett toppen jobb jag har, assistent i Fkp! Så nöjd med arbetet.

Ikväll blir det en lugn kväll, för jag är super trött, kanske titta på en av filmerna jag hyrde idag, hyrde några stycken och två st till Mikael som jag antar han gillar, och jag kan ofra mig att titta på ;)..


Imorgon tisdag, och jag ska på kurs på Komunen, pyssel/kurs/informations dag :)).. Det ska bli kul!
Sen hem och laga middag, och sen planerar jag att gå till gymmet för tre små 30minuters pass :)..


Jag är för trött att skriva mina dikter idag så det får bli senare :)..

Kram på er och hoppas alla mår bra?!

// ia

Av carolina steneros - 24 november 2012 11:36

Lördag idag, och jag kör 8604, Mikael taxi bil, 09-18.00, även om det vore skönt att va ledig efter 6dagara arbete så är jag så nöjd att sitta i en taxibil igen, gillart på Max som alla vet..

Efter jobbet idag får jag se om det blir en lugnt hemma kväll eller ifall vi skulle iväg till Skövde och äta med Krister och hans flickvän vi typ inte fått träffa än.. Får se vad som händer :)..

Jag längtar mest tills imorgon, och fint väder!!
Imorgon har jag ridlektion i hoppning :)) sen efter den uppvärmningen får det bli en lång ridtur :-) så håll tummarna att det är fint torrt väder i morrn,

Sen vid 16.45 ska jag på cardio pass på Atlantica, och lite core som avslutning!

Min efterlängtade lönebesked var precis som jag ville, så nu är det jag som har några inköp att göra och överföringar till sparkontot :)..

Mikael och jag har varit tillsammans i tre år snart, och det känns som ett, vi har det jätte bra!!
Så skönt jag hittat honom och fått honom att älska just mej!
Jag satsar på resten av livet, :-) love him!

Har skrivit lite dikter de sista året, kanske ska lägga upp dom här, får göra det nästa gång jag skriver blogg hemifrån på datorn.. :)
Och se vad ni tycker.

Kommentera gärna vad som helst!

Kram på er allihopa!

Av carolina steneros - 22 november 2012 20:27

Jag mår bra så, inga sår i tarmarna än så länge.. Men för att bli kvitt värken av nervskadan måste jag ta ett vidrigt pulver varje dag, samt dricka minst en liter vätska under dagen, som jag suger på.. Men inget val så nu på kvällarna när jag tar medicinen är det en stoooor kopp te som gäller! Hehe
Ska köpa en tekanna :)


Men även om tarmen är "hel" så tar den upp näring lite som den vill ibland , varit några dagar jag varit trött nu, och idag på psi passet trodde jag att jag skulle spy!!! Och då har jag kondis i vanliga fall!
Men min mage vill väl inte riktigt ta vara på näringen denna veckan så i med en protein drink efter passet och dricka te ikväll...
Jag får göra ordning god kvällsmat till min Mikael iaf :D .. Sådan tur att jag har honom! :) solen i mitt liv.


Jag ska jobba julafton, vet inte vilka tider än men blir ju kvällen iaf. :) så idag har jag ordnat en snygg!! Tomteluva jag ska ha på mej i taxin :D
Det blir kul för kunderna, de har de ju tyckt alla de andra 5jularna ;)..


Imorgon är det avropsbuss 07-16 sen hem och tvätta och emellan maskinerna går, så ska jag spendera lite tid på gymmet, bor ju trots allt typ 100meter från gymmet ;)..


Jag fick en fina tallrikar till jul av mina föräldrar idag, ska visa Micke sen och han kommer tycka dom är fina!


Sen beställde jag våran julklapp, från önska butiken, pekade ut och allt, nu får vi hoppas att det blir den saken också!!!


Jag har bestämt julklapp till Micke nu också, och till några till, :)..


Nu väntar jag på lönebeskedet så jag kan sätta igång med listan;).


Nu ska jag duscha sen fixa iordning kvällsmaten till Mikael och hämta hem honom från taxi ;)..


Jag sydde även mina ena jeans idag, hålet hade blivit för stort och det blev helt okey för att inte ha rört en symaskin sen 9an i skolan.. haha


Ha en skön kväll!!


Puss puss

Av carolina steneros - 22 november 2012 09:09

Det blir aldrig som man vill..ville ha en ledig, lugnt, familjefylld, romantisk julafton med Mikael men hepp, han måste jobba 15-24.00 på julafton.. Värsta tiden också..
Jävla skit helt enkelt!
Så vad ska jag göra, sitta hemma och äta julgodis själv framför tv? Det suger ju verkligen?!! :(..
Ne får väl fira julafton på morgonen och sen resten av dagen på jobbet, som vanligt, 6 året i rad nu då ;).. Sa till min chef att hon kunde leta fram något liknande pass till mig som Mikael har så kan han och jag fira jul på taxi ihop iaf.. Inte fått svar än så väntar för fullt...

Jag sover så dåligt tror jag, för är super trött när jag ska upp, konstigt, men idag är det jobb till 17.00 sen hem och byta om till idrotskläder och iväg till gymmet! =)

Mikael jobbar till 23.00 ikväll så ingen son väntar på mej hemma så det blir en lång kväll på gymmet sen bad och sängen! Kanske ska försöka somna i soffan ikväll tills Mikael kan få mej till sängen när han kommer hem...

Jag har till 90% bestämt vad Mikaels julklapp ska bli, nu väntar jag bara på min kära lön från taxi och Komunen! :).. Spännande!!! ;)..

Kram kram :-)
Nästa inlägg blir recept och massa bilder! :-)

Av carolina steneros - 21 november 2012 09:33

Huga, när det bara är en i förhållandet som vill planera lite över jul osv, ha den där underbara julstämmningen med julbak innan jul, julmarknader osv och sen en romantiskt julafton med familjer, och sen lite vila efter jul med rea köp kanske eller sängliggandes med nya julklappar :)..
Men Mikael är inte det minsta intresserad av sånt, bara jag.. Hmm


Men nu har jag kollat hur jag jobbar och har skickat iväg till taxi vilka dagar jag kan jobba :).. Och får se hur det blir på nyårsafton, den står öppen än, jobbar Mikael jobbar jag gärna också :D en skit bra natt på taxi ju ;D
Och så står annandag jul öppen också, ska jag erbjuda mig att köra natt då? Många som festar då ;) haha!
Ingen idé jag rådfrågar min gubbe för han bara spyr åt planering! :P
Får låta veckorna gå och erbjuda mig i sista stund och se isf :))


Jag ska ha en bra december iaf :-)
Och är ledig på julafton! Det va 5 år sedan sist :/ så det ska bli skönt!!! <3 får väl i värsta fall ha en underbar julafton själv ;)


Nu jobb till 17.00 sen hem till Hanna efter jobbet och hälsa på den stumpan lite :)) <3


Imorgon blir det jobb sen gymmet hela kvällen!!! :D


Bjuder på en bild på mina super goda och perfekta pannkakor ;)


Hoppas alla mår bra där ute!
Kram kram

Av carolina steneros - 16 november 2012 20:45

jobbade till 16.00 idag, fick ett par beslut tagna tillsammans med två chefer, inget bestämt än men vi får se vad de närmsta dagarna visar, men jag känne rmig riktigt nöjd ändå.. 


sen efter jobbet var det snabbt ner till pas och handla lite inför middagen jag skulle laga till mikael, när jag kom hem städade jag ordning hemma, sen ordnade jag rökt lax, och brokoli och färsk pasta , rörde ihop det och till det lite turkisk yoghurt med sweet chili sås .. MUMA! och nyttigt för både mig och diabeteiker..


Sen ner och hämta hem min älskade som slutade jobba 18.00 så det var snabba ryck med alltihopa.. 

sen efter maten blev det en varm dusch och på med sköna fina kläder, när vi sen intog soffan ville mikael göra något gott inför kvällen, så han åkte till pas och köpte lite så nu blir det några kex och ost, också gott! =))


Jag ser fram emot morgon dagen, först assistent 10.00 - 16.00 sen vidare snabbt till skövde, handla lite gott pålägg sen vidare till stallet, där jag ska rida ragge imorgon! 

skönt som fan! 


sen hem igen och å vägen hem ska jag stanna till hos Johanna ung larsson och prata lite! <3


Sen har jag planerat, ( mikael jobbar natt imorgon så själv hemma ) att dricka lite gott och äta nått gott framför tv själv och bara slappa =)


på söndag är vi lediga båda två, kanske hälsa på min bror lite..  men jag ska ta vara på den ledigheten för sen kör jag 6dagar jobb i följd :)

gött med lönerna jag får sen ;) 


Jag har skrivit upp på en lapp som hänger tydligt på skrivbordet hur jag jobbar nästa vecka samt tränar, för mikael kommer verkligen aldrig ihåg vart jag är eller vad jag gör, :P, så nästa vecka ska han lugnt veta det utan att behöva fråga varje kväll ;)


Tack för att alla har axepterat mitt beslut i förra inläggen, ingen har motsagt sig vad jag sa =) 



kram // ia lina 


Nu har ni koll på vad jag gör i helgen! 

Av carolina steneros - 15 november 2012 15:28

ni kanske förstod irronin.. 

men men här kommer nyheterna..


jag har fått långt hår ( som ska bli längre) men så har bytt frisyr.. har mittbene nu och får då en snygg *lugg* så då vet ni det ;)


Jag solar ju solaruim så nu har jag börjat bli brun =) snyggt ;)


Idag är jag ledig, så skönt, vaknade tillsammans med en ledig sambo, lite morgon mys och sen iväg på luncg i kvänum, umbro och karle.. så grymt bra lunch ställe!    ;)


Nu ska jag traska iväg till gymmet, lite musik i hölurarna på löpbandet sen ett styrkepass 16.45 för det framtida sexpacket på magen, ( som börjat få streck iaf ) :D


idag fick jag en sån bra start på dagen ändå så jag är rätt glad idag, 


hoppas ni mår bra allihopa, =) 

kraam

 



Av carolina steneros - 14 november 2012 11:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards