Alla inlägg under december 2012

Av carolina steneros - 31 december 2012 09:21

Jag har haft ett riktigt bra år,
Jag och den viktigaste personen i mitt liv har kommit varandra så nära detta året, förstår varandra bättre och bättre och jag älskar honom mer för var dag och han gör mitt liv så bra! Utan han skulle inget kännas bra längre..

Sen har jag mina vänner, ni har gjort året toppen! :)

En nära vän sa för någon vecka sedan att jag skulle va glad för att jag när jag är 30 kommer titta tillbaka och le åt hur "ung/barnslig" jag var som 23 åring , för det vore värre om du va som andra och fortfarande va så samma nivå ;)..
Haha tänk på det några dagar och insett att hon har rätt :)..

Sen har jag lärt känna några av Mikaels vänner och de är toppen och gör min vardag guld värd! :-)..

Jag har haft ett väldigt händelserikt år, toto konsert, Italien, Gbg hotell, Stockholms resa, Tyskland, Sverige resor :D , osv osv :))

Jag arbetade julafton tillsammans med min Mikael, 15.00-00.00 men det va okey, för jag va ju iaf med min sambo! ;).. Jag fick julmat hos min svärmor och svärfar innan jobbet och sen lutfisk hos mormor den 26 som vanligt! ;)..

Och jag fick några julklappar och den bästa va helt klart den jag fick av Mikael, en riktig kamera, nikon! :D tack!!

Har även köpt en egen julklapp till mig själv, ;).. Gitarhero! :D

Sen blev Mikael magsjuk i fredags, och jag har tagit hand om han hela helgen och mig själv, min mage värker! :(..
Sen nu ikväll är det nyår!! :-)..
Och det ska bli både mysigt och kul!! :D

Kortfattat men
Mitt år har varit jätte bra! Tack vare min Livskamrat Mikael och alla fina vänner jag har! =) =)

På onsdag börjar min träning igen, längtar! :)

Kram kram kram!!! Imorrn är det 2013 :D

Av carolina steneros - 23 december 2012 22:36

Det är inte mycket..

Jag vill vakna på morgonen, gå upp och se all julpynting, stora färgglada julgranen med alla paket, sen ta en god julfrukost och bara titta på tv lite, sen ordna till sej fin och röd, sen åka och äta julmiddagen och umgås med familjen och bara njuta!
Sen på kvällen återvända hem igen och ta fram julgodiset och bara se på alla jul filmer som går på tv på julaftons kvällen, och öppna de sista paketen från min sambo och avsluta med en mysstund! :)..
Perfekt och lätt julafton..
Men inte iår heller...

Imorgon går jag väl upp och gör mej iordning för vi har knappt pyntat och ingen julgran, sen åker vi till svärmor och får julmiddag, sen 15.00 börjar vi arbeta så det blir min julafton...

Tur nyårsafton verkar bli bättre!

Aja, god jul på Er och jag hoppas ni har en mycket bättre jul framför er! :D

Kram kram!

Av carolina steneros - 22 december 2012 11:33

Där jag känner mej trygg och älskad.
Där jag behövs men även blir omhändetagen.
Där jag kan göra livet bättre och där det räcker att komma in och möta Mikael och detta får mitt hjärta att smälta och kroppen blir helt fylld av värme och glädje!

Min Mikael, jag älskar honom, jag älskar oss tillsammans! :-)

Av carolina steneros - 21 december 2012 17:58

Idag gick jag motvilligt upp tidigt men väl i bilen påväg så började jag piggna till, jag skulle till Linda och rida, :D
Jag red barbacka idag, i snö skogen med Linda och två Nordsvenskar, mys faktor på 1000! :))..

Sen när jag kom hem, ordnade jag frukost till sovande Mikael, sen gick han åh la sig igen medans jag hjälpte Gerda att julhandla lite, jag hittade även en till julklapp till min Mikael :-) han har varit så snäll ;)..

Jag köpte även en te smak till tassimon så nu är jag bekväm på Max på mornarna! ;) hihi.
Shööönt.

När jag kom hem vid 15.30 hade Mikael åkt och fikat med Stefan, så passade på att slå in hans julklapp och sen bar det av till gymmet där jag och Michaela kämpade på bra på Body pump!! :)
Jag ökade kg på nästan alla delar av kroppen som en bra "avslutning" på veckan! :)

Nu ligger jag i badet och ska snart göra mej snygg, sen väcka Mikael som ska jobba natt, 19-06.00 och när jag lämnat honom ska jag åka och hämta världens underbaraste Adelinn!! :D fredagsmys med Adde! :-) toppen!!

Imorrn jobb 10-16 sen ledig söndag! :-)

Hoppas alla köpt klart sina julklappar?! :)
Min julklapp till mej själv blev dubbelt upp på månadssparningen! :D hihi.. Jag ska bli rik! ;)..

Kram kram på Er!!

// ia

Av carolina steneros - 20 december 2012 11:46

Ja då ska jag och Mikael göra de sista förändringarna i våra matvanor osv.. För att få det fullt ut :))..

Så nu har jag letat upp massa förslag på bra mellanmål, och hittat massor så nu flödar fantasin där med!
Och så ska jag va ledig mera så jag hinner göra dessa saker och lite ork till allt annat jag behöver :-)..

Det känns jätte bra och jag är toppen motiverad! :-)

Idag blir det jobb till 16.00 sen handla snabbt, och hämta hem Mikael, sen ska jag ordna till en god och lätt mellanmål, sen går jag till gymmet och kör ett body step pass:).. När jag kommer hem ska jag ordna en god kvällsmat jag också tänkt fram till kvällen! :-)

Imorgon jobbar Mikael helnatt 19-06 så svårt att få till alla mat tider en sådan dag men det ska väl gå bra för sen på lördag är det en normal dag igen! :-)..

Körde på bra igår kväll på body pump passet, ökade vikterna på alla muskelgrupper och det känns bara bra idag! :D...

Kram på Er och kommentera gärna era tankar eller tips :)

Av carolina steneros - 19 december 2012 08:35

Igår efter jobbet så blev det städning hemma innan Mikael kom hem från sina små ärenden sen kom Krister hem, alltid lika välkommen hem till oss!

Han och Mikael började ganska snabbt med att hamna bland allt lego vi har, så jag kröp ner i soffan under filten och såg på tv, mys på hög nivå, sånt gillar jag!
Sen fastnade dom de klart så när klockan blev 23.00 gick jag in och satte på en film på dator. ( ice age ;)..) och hörde dom där ute och filmen blev så att jag somnade typ direkt.
Bra kväll!'

Jag har så bra människor i mitt liv nu!! <3

Sen på fredagkväll ska världens närmaste vän komma hem till mej, efter att ha varit ute och ränt i världen i minst 2 år! Åh jag längtar!!!!!
Adelinn, i love you! ;D

Mikael som dock inte kom i säng 23 igår ;P var söker trött idag så han skulle bara sova när han kom hem sa han ;) haha..

Så efter mitt jobb idag åker jag hem och byter om sen iväg till gymmet, body step och styrka, sen dusch och krypa ner bredvid Mikael och sova tidigt jag med! <3
Mikael, jag ska älska honom livet ut! :) han är perfekt för mig.

Måste erkänna att jag saknar mina djur, Elvis också de klart, men vet ju att han har det bra och kan hälsa på honom om det blir för jobbigt, men Morris, fan, där ångrar jag mej! Usch... Saknar min katt! Min fina fina herr Morris.

Ha en bra dag, mer skrivet imorrn! :))..

Av carolina steneros - 18 december 2012 10:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av carolina steneros - 17 december 2012 18:57

Igår åkte jag först med en filt över huvudet på Mikael, sen mådde han illa så han fick ta av den, haha..
Jag hade iaf bokat Hotel i Gbg, gotia towers :).. Kan varmt rekomendera detta hotellet på alla sätt å vis!


När vi kom fram tog dom KIA nyckeln sen körde de in henne i ett varmt, larmat garage,
Sen när vi gick in på vårat rum stod det en stor ros bukett till Mikael, och rummet va jätte fint och mysigt!
Med tv med massa kanaler och filmer man kunde hyra!
Mini bar osv :)..
Sen tog vi våra biljetter jag köpt och torskade över gatan in till jul på Liseberg där vi myste och köpte lite smått och gott!
Sen hem till hotell sängen där det blev mys och slapp!! Precis som planerat. Bara slappna av och komma bort hemmifrån :D..


Sen efter någon timme åkte vi upp till 23våningen, heaven 23,  där vi åt en fem rätters var med massa god mat och tillbehör, och bara små pratade och njöt av utsikten! :).


Imorse gick vi upp tidigt och åt av den stora! Frukost buffén, sen gick vi upp och la oss igen hehe, så sköööönt!


Så allt blev lyckat!! Och jag bjöd Mikael för det är han värd! Och han va så glad och tacksam och nu hänger de fina rosorna i fönstret! :D


Mikael bygger med sitt lego, börjar närma sig ett slut på detta snart tror jag, bara hållt på mer än 6 veckor nu typ! ;)..


Jag får börja använda mina glasögon igen, typiskt, men men...


Imorgon är det jobb igen :) och träningen är bokad för hela veckan!! :-)


Alla julklappar inslagna och köpta!
Och julgodiset kokat :)


Hoppas alla haft en skön helg, det har jag iaf verkligen haft! :).


Kram // ia

Ovido - Quiz & Flashcards