Alla inlägg under april 2013

Av carolina steneros - 30 april 2013 22:19

Dessa dagarna har varit jobbiga..
I förrgår natt när jag var på mitt dygns jobb så fick min gamla mormor på 80år åka ambulans in till Kss, och dagen efter åkte vi dit och hälsade på henne, och idag kom hon tillbaka till Fkp, medicin avdelningen.. Hon lär minst vara där en vecka sa läkarna, hon är helt slut.. Vatten i lungorna, hög puls och hjärtflimmer...
Hoppas nu bara att detta går över och att hon mot alla dåliga odds får komma tillbaka och hem..

Tur jag haft Mikael dessa dagarna, jag har varit så nervös och han har inte lämnat min sida! <3
Tack älskling!

Idag åkte vi till stallet i götene för att lämna några saker, sen vidare till Skövde, där ställde vi bilen i centrum och gick till Ica kvantum 1.1 km bort och handla mjölk osv.. Tog en promenad tillsammans.. Skönt..
Men , när vi går där vid badhusrondellen så kommer det en efter ca 55 år, på en cykel i full fart och när han ska svänga in i tunneln under rondellen mot normalm så vurmar han, flyger över cykeln med huvudet först rakt ner i trotoarkanten!
Vi bara sprang fram och såg hur det rann blod ut på vägen.. Jag ringde 112 direkt medans Mikael började hjälpa mannen!
Medans jag förklarade läget samt vart vi befann oss så låg Mikael och försökte både lugna ner mannen, som endast pratade engelska, och stoppade blödningen så gott det gick, jag sprang upp på vägen och väntade in ambulansen så jag kunde visa var de befann sig.. Det kom en ung kille och sprang iväg och kom tillbaka med massa papper som Mikael kunde ha till blödningen.. Till sist kom ambulansen och jag sprang ner och visade mannen i tunneln...
Mikael och jag hjälpte ambulansförarna med lite små saker, det blåste ju halv storm idag så deras saker flög lätt iväg, så vi hjälpte till sen när de fått upp mannen på en bår så tackade mannen och ambulans förarna sen gick jag och Mikael vidare...
Vilken tur att vi just idag bestämde oss för att ta en promenad i Skövde,
Kusligt vad saker fort kan hända ..

Det tråkiga var att när jag förklarade situationen för 112 så frågade jag om ambulansen var på väg nu!?
Då fick jag till svar, nej, men den kommer så fort den blir ledig!
Vtf! Han blöder ju rakt ur huvudet, vi behöver en ambulans nu!
Och hon försökte lugna ner mig...

Min personliga åsikt nu i detta är följande..
Jag skiter i om skatten höjs, men det ska fan stå en extra ambulans där jämt, behövs det oftast tex 5st ska det stå 6st så att det alltid finns en tillgänglig! Man ska inte behöva vänta på en ambulans...

Mannen bröt säkert något för det var en jävla smäll men han klarar sig troligtvis, bara han inte bröt ryggen/nacken.. Usch..


Min mormor hoppas jag nu ska bli bra också, vi fick vara hundvakt igår medans mamma och pappa var på sjukhuset i Skövde, och jag och Mikael hade båda två varit vakna hela natten så vi behövde sova och mammas hund tubo hade inga problem med att sova med oss.. Kolla bilderna.. Ganska mysigt...

Nu ska vi ha en skön hemma kväll sen imorgon är det arbete igen och på torsdag efter jobbet ska jag hälsa på lilla mormor igen! ..

// ia

Av carolina steneros - 28 april 2013 09:52

Jahapp, då var det dags för ett arbetspass igen :)..


Måste berätta lite om igår också, jag hade en så bra dag..


Först lördagsbuffe på Lumbre o karle, ( en väldigt bra restaurang, nära vara) med min Mikael :))


Sen lite vila mitt på dagen, så skönt..


Och på för kvällen tog jag en PW med svärföräldrarnas hund, vi gick 8km, i rasktakt! :)
Så himla skönt att motionera, och hunden är ett sånt bra sällskap!


Sen åkte jag ner till taxistugan med mat till Mikael, och där satt Pernilla och fördrev tid efter hon slutat jobba, man blir som galen i taxi när man väl kör det, man blir som en liten familj i Fkp :)


Jag och Pernilla åkte hem till henne där jag fick en kopp kaffe, och så fick jag en present, ett jätte fint ljusblått skal till mobilen, min mobil är jätte snygg nu ;) hihi...


På kvällen blev det tidig säng för min del, och väntan på Mikael, det var så skönt när han kröp ner och höll om mig sen .. Då somnade jag skönt! :)


Jag kände hur jag fick pms igår dock.. :(

har fått svårare med detta sista åren :/..jag lir så känslosam ca 2- 3 dagar jämt när mensen kommer ..

och igår kväll satte känslorna sprat på allt.. men Mikael förstod nog, han kom iaf hem mitt på natten från jobbet coh höll om mig lite..

och adelinn fick ett argt sms vid 22 där jag skrev ner massa skit och jag fick det perfekta svaret senare på natten.. " en sån där dag idag alltså, jaha.. "

hehe.. usch, jag vill inte bli så där arg/rädd/konstig som jag blir när pmsen kommer.. tur jag har männiksor som förstår omkring mig iaf..


Imorse blev det lite mys sen frukost ihop  med Mikael innan jag gick till jobbet! :)..

Skönt, för fortfarande lite känslor i kroppen och tyckte det var jobbigt att behöva gå hemmifrån, bort från hans varma kropp..

men men..



Nu ska jag ha en bra arbetsdag och imorgon ska jag försöka boka hotell med Mikael inför våran Semester!! :))
Vi har pratat lite om Österrike och jag vill verkligen boka något!!


Vi har ju semester om 4 veckor!



Kram kram // ia



Av carolina steneros - 26 april 2013 20:29

När du ler så smälter mitt hjärta,
Jag hör din röst och hela min kropp slappnar av.
När du lägger mig i din famn, befinner jag mig på den bästa platsen i världen.
När jag talar om för folk att du är min sambo, ryser jag av stolthet.
Du är min andra hälft och utan dig skulle jag för alltid vara halv...
Jag älskar dig!!
Mikael Pettersson, du är fantastisk! :))


Bara var tvungen att skriva av mig lite.. Sitter här framför lets dance och tänker på hur lycklig jag är.. Och hur bra jag fått det.. Så det blev en liten dikt..

Kramar // ia :P

Av carolina steneros - 26 april 2013 15:19

Kört om igår..
Jag körde taxi 07.00 till 15.00 och jag hade bra resor och körde in en helt okey timlön. :)
Sen åkte jag direkt ut till Linda och tog ut Hasse på en lugn och skön tur i skogen :)..
Det ger ro i själen..

Sen på vägen hem skulle jag handla lite veckosaker, och paj till mig och Mikael, men då ringer han och säger att han ska jobba några timmar åt en kollega, så jag hade helt plötsligt 2 timmar på mig, så tog det super lugnt och när jag kom hem kände jag hur trött kroppen blev, så la mig i ett varmt bad och när Mikael kom hem, ja då hade jag precis fått på mig kläder bara , så han fick värma maten själv, bädda, och diska! Hehe.. Riktigt skönt ;)
Men sen tog vi lite kvalitetstid i soffan, jag fick lägga mig i hans famn, och det tog Max 5minter sen hade han en sovandes sambo på magen, hehe... Va väldigt trött :/..

Han väckte mig efter en stund och vi gick in och la oss i sängen, jag va super super trött!!

Idag när jag vaknade så var det av att Mikael gjorde sig i ordning för jobbet sitt, han var så söt imorse, pussa mig och sa snälla saker som gav mig en riktigt bra start på dagen, sen somnade jag om en timme,

Nu är jag på jobbet och är fortfarande helt slut, inte bara i kroppen utan nu även i huvudet, så nu blir det kanske en promenad, sen fredagsmys framför lets dance och sen tidigt sänggående!

Imorgon planerar jag att krypa ner intill Mikael när jag kommer hem på morgonen, sen kanske äta lunch ute ihop, innan han ska jobba natt, jag ska bara ta det lugnt imorgon :).. En pw som mest ansträngning ;) sen jobb på söndag igen...


Av carolina steneros - 24 april 2013 12:15

Idag fick jag gå upp 05.30 och åt ett ägg och lite gröt, sen på med taxi kläder och iväg och täcka upp i Skövde lite,
Men min mage ville inte riktigt jobba,


Fick söka upp toa första ggn vid 09.30 och i Skövde på taxi har man inte lyxen som i Fkp att ha en gratis taxi stuga med toa, kyl, frys, kaffemaskin, dator, tv , soffa, motions cykel osv.. Så behöver man på toa i Skövde får man uppsöka en mack tex, så man måste ju köpa nått.. Så nu är klockan 12.11 och jag har nu sammanlagt fått köpa 2koppar kaffe och en flaska vatten :P .. :( jävla mage!
Ont och trött...
Men tur som det är idag, så är det inte alls nått att göra typ så får väl någon pensionär till och lite skolbarn i eftermiddag, sen slutar jag snart. 16.00
Och idag vill jag hem...så jobbar inte över i första fall...


Kan tala om att jag och Mikael gjorde något igår som vi inte gjort på typ 2år nu, hehe, och det va så kul och va mysigt! :)
Tack Mikael för igår om du läser ;)..


Idag när jag slutar, ska jag bara åka hem!
På med myskläder sen vila.. Endast tvätta kläder för det är tvätt tid ikväll men det är ingen stress precis ;) så det blir en skön hemma kväll för min del, idag iaf :)


Kramar! :)

Av carolina steneros - 23 april 2013 10:53

Åh vad jag fick en dålig start på dagen..


Först vaknar jag halv trött efter ett natt på jobbet.. får jobba över 1.5 timmar.. jey! ..


Sen när jag ska ringa sambon så har han en dålig dag på jobbet och tänker på lån så han är inte alls så glad o go som han kan va.. som jag behövde idag..

lägger på och åker hem.. och upptäcker.. fan måste städa skit lägenheten också..

DAMM ÖVERALLT!!

Vart fan kommer allt damm ifrån?!!

usch...


Så nu blir det städa, plus plocka undan från en trött sambo som öppnat skåp och lagt strumpor på bordet tex :P..

jaja..


sen in i duschen göra sej fin, ta på sig nått vuxet men samtidigt bekvämt, för snart ska jag på ett obekvämt möte..

lex Sara fall..

sen APT

sen handläggning...

usch...


känne ringen lust för nått...


jag behöver en stor kram faktiskt...



Sen vid 16.30 ska vi iaf gå på en husvisning, något roligt av dagen =)..


nu ska jag sätta på lite musik och hoppas denna dåliga bitterheten går över, och att jag får en kram snart kanske..


// Carro

Av carolina steneros - 22 april 2013 22:58

Jag tänker på dom varje dag, mer eller mindre, tyngst är Morris eftersom Elvis har det så bra!
Men saknaden är stor och ikväll är den extra jobbig..
Så ikväll blir det lite minnen, bilder..

Av carolina steneros - 22 april 2013 19:28

Idag är jag på jobbet så idag blir det kort..

Frukost hemma blev idag ett kokt ägg och havregrynsgröt :)
Sen på jobbet åt jag en god tonfisk sallad till lunch,
Och mellanmål en apelsin och ett Päron och en kopp kaffe, mums!

Sen till kvällsmat blev det axas färdiga gröt, mumma! :D

Imorgon har jag en ledig dag, men full med möten..
Först slutat jag jobba mellan 09.30-10.45
Sen pw och dusch innan jag ska träffa chefen 12.30-13.00 sen 13.00 till ca 16.10 APT,
Sen ska jag snabbt hem och träffa Mikael och så ska vi åka tillsammans och titta på ett hus :D
Hoppas hoppas på allt det bästa!! :)) <3

Nu jobb sista timmarna innan jag intar sängen och försöker undvika mina hemska drömmar :P

// ia :)

Ovido - Quiz & Flashcards