Alla inlägg under mars 2013

Av carolina steneros - 31 mars 2013 19:11

Inatt när Mikael kom hem vid 4 tiden på natten hostade jag okontrollerat och kunde inte sova eller knappt andas, men jag har ju som sagt världens bästa pojkvän.
Så han satte sig upp i sängen med kuddar som stöd och sen la han mig halv sittandes på hans mage och med kuddar emellan, så satt vi så, tills jag slutat hosta och vi nästan somnade, då la han mig ner och jag sov..
Så snäll!!
<3

Sen gick jag upp 10.30 och åkte till läkaren 11.00
De konstaterade att jag hade fått virus i lungorna, så jag riskerade att få lunginflammation ..
Så jag fick order att vila så mycket det bara gick, och så fick jag en host medicin som va väldigt stark.. Så jag får inte köra bil..

Tog medicinen vid 11.45 när jag kom hem, och jag är helt slut, det är lugnande medel i den också och jag är sååå trött och kroppen är helt slut, jag skakar lite men hostan är borta, så den fungerar iaf, och jag sover gärna bort detta..
Så idag har jag sovit hela dagen, vaknat till när Mikael skickat sms eller när någon ringt och kollat hur jag mår men somnar om lika fort igen!!
Sjukt vad trött jag är..
Jag har inte haft matlust eller ork att laga mat så har inte ätit mer en ett glas jos..
Mikael jobbar till 21.00 ikväll, så han ska ta med sig någon mat hem sa han, måste ju äta även om jag inte är hungrig..

Nu ska jag sova lite till, tills Mikael äntligen kommer hem igen och tar hand om mig!
Vad vore jag utan min Underbara Mikael, Ingenting!! <3

Tack för alla er som bryr er!
Nu har jag ställt till det :P.. Men får väl låta kroppen bli helt återställd nu innan jag drar igång och jobbar igen..
För detta är inte alls kul :(..

// Carolina

Av carolina steneros - 30 mars 2013 20:05

Jag har varit sjuk i flera dagar nu.. Igår eftermiddag fick jag gå hem från jobbet och jag har i stort sett sovit och blivit omhändertagen av Mikael hela dygnet sen dess.. Men inte blivit bättre, :(..
I eftermiddags så körde jag ner Mikael till taxi garaget och efter det gick jag in på pas och handlade mjöl, fil osv, när jag kom hem var jag helst slut, så irriterad, och hade så ont i mina lungor, och det har inte släppt heller..
Så vid 17 ringde jag 1177 så imorgon har jag tid hos läkaren 11.00
Jag har sådan värk i lungorna och blir Annfodd av att bara andas..
Åt lite nudlar ni till kvällen för Mikael jobbar och orkade inte göra nått mer ansträngande, men blev Annfodd av att bara äta..
Mikael kom hem med lite påskgodis för någon timme sen men knappt ätit något, är inte sugen...

Ska försöka hålla mej vaken någon eller några timmar till sen ska jag sova..

Idag är det synd om mig!!...
;)..

Längtar tills jag är frisk... Så ska jag bara jobba dygnen jag är anställd på och börja träna löpning..
Så nu satsar jag på att bli frisk..
Hoppas nästan att det är något så jag kan få pencilin eller nått imorrn så jag tillfrisknar fortast möjligast!

Av carolina steneros - 30 mars 2013 09:59

Va fan.. Liksom..
Här har jag hjälpt Komunen med massa extra nätter borta som assistent med kvalificerad övertid och kommer då en grymt bra lön i april..

Eller?!

Nej då när jag har två dygn kvar på denna månaden som är mina ordinarie timmar, så blir jag sjuk.. Inte huvudvärk eller magvärk så jag kan ta massa Alvedon och gå till jobbet ändå, nej utan världens jävla hosta, anda nerifrån lungorna, så jag kan inte gå till mitt jobb, jag kan inte ens genomlida på jobbet...
Så jag fick gå hem tidigare igår, och sjukskriva mig så jag inte ska jobba dygnet imorgon!

FAAAAAN säger jag!
Vad jag är bitter nu för att jag kämpat så och blir sjuk sista dygnet?!

Aja, får väl skylla mig själv kanske, som jobbat så mycket övertid halv dålig, kroppen orkar inte stå emot hur länge som helst.. Uppenbarligen...

Så nu sitter jag är hemma i soffan, och Mikael ska jobba natt, 15.00-03.30 typ, och jag får väl se vad jag gör, sitter väl här och ser på film och hostar...

Aja, ni andra som sagt till mig att jag gör fel när jag jobbat över sjuk, ni får väl erat.. " jag sa ju de "

Usch, tänk alla pengar jag förlorar imorgon :P..

Detta var nog det tråkigaste blogginlägget jag skrivit på länge! ;)..

Men måste säga att Mikael har tagit hand om mig bra igår, och hans mamma hade lagt undar påskmat till mig så när jag vaknade på kvällen igår så ordnade Mikael det så fint här hemma.. Se bilden :) <3
Love!!

// Carro

Av carolina steneros - 28 mars 2013 19:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av carolina steneros - 28 mars 2013 16:36

Nu när jag äntligen var ledig tis, ons och torsdag ( idag) har jag varit sjuk sedan tisdag morgon..
Och idag har jag legat o sängen hela dagen,
Mikael bäddade ner mej ordentligt vid 11 tiden, då gick han till stan och fika osv, jag hade inga problem att ligga kvar..
Sen när han kom hem så myste vi lite och jag började få huvudvärk, nu vaknade jag 16.00 och hade sån jävla huvudvärk, aj.
Nu har jag tagit två Alvedon och ätit lite laxlasagne o lite choklad Mikael visst hade köpt med sig hem :)..
Hoppas den snart går över.. Hemskt att ha huvudvärk!!

Imorgon ska jag jobba mitt näst sista dygn denna månaden, haft en sån otroligt bra månad med övertids ertjätning så vill inte sabba den med en sjukskrivning..
Så hoppas jag blivit ännu bättre imorgon :)..

Jag behöver bli frisk så jag kan börja träna igen..
Mår dåligt utan träning som sagt..

Men jag och Mikael har pratat nu idag och jag ska inte tacka ja till extra jobb nu på ett tag, iaf inte något extra dygn där jag inte får komma hem på kvällarna..
Så det känns bra, det kommer bli bättre!
Och nästa vecka jobbar jag ett dygn, onsdag och hemhjälpen dagtid fredag... Resten ledig och jag ska va ledig!!
:)
Åh skulle jag bli värre i helgen, så får jag sjukskriva mig nästa vecka!... Och bara kurera mig. :)..

Men hur tungt allt kan kännas, är det Mikael som får mig att kämpa vidare...
Utan honom är inget meningsfullt.


Och tack Adelinn som ville kommit hit o lagat mat åt mej idag! :))

Av carolina steneros - 25 mars 2013 23:02

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16482592.ab

Jag har sett att många har uppdaterat sin Facebook och delat denna nyheten, och varit så arga och oförstående mot händelsen!

Men jag måste få säga att jag förstår tanten..
Jag förstår om en gammal tant inte vill åka med en utlänning, eller om en tant vill kunna beställa en svensk chaufför, iaf en svensktalande chaufför!
Vem vill inte?!

Jag vill inte åka med en utlänning hem som jag inte förstår..

Finns ju en orsak i grunden som fått henne att bli sån, hon har nog inte åkt med en trevlig, bra chaufför som har utländskt bakgrund men pratar svenska flytande!
För då hade hon ju självklart inte vänt i dörren och begärt en svensk..
Ifall nu denna mannen då inte stank rök och va otrevlig, då vänder ju vem som helst, förhoppningsvis...

Man kan säkert diskutera denna händelsen men det är just de jag reagerar på, att alla bara blir arga på tanten..

Tänk er själva...

Nu har jag fått skriva av mej lite funderingar.. Dags att natta kudden! :)
Natti Natti // Carro

Av carolina steneros - 25 mars 2013 10:16

Åh.. Vilken start på veckan.. ;)
Först så vaknar jag och har fortfarande lite förhöjd kropps temp, så går upp och tar ett skönt bad, i lugn och ro klockan 07.10 efter Mikael gått till jobbet..
Sen en skön frukost framför tv i lugn o ro..
Efter att gjort mej i ordning för att gå till jobbet, så för jag lönebeskedet på mailen och ser att jag får ju månadslön nu, all ob osv kommer nästa månad men grund lönen kom visst redan denna månaden, glatt besked!!!
Så istället för ca 9000kr har jag strax 21.000kr på kontot! :D happy!
Äntligen har min riktiga och framtida lön börjat komma igång!

Sen får jag besked av Mikael att vi äntligen kanske ska flytta, vi har hittat en trea som ligger perfekt och vi är först i kön!!
Jag är så glad...
Och med hjälp av min nya lön och min skatteåterbäring så kan jag köpa möbler osv ifall vi nu skulle flytta ... Inget bestämt än!!!
Men bara att möjligheten finns gör mig så lättad och glad! :))

Att jag nu måste vara på jobbet idag och må lite halv dåligt.. Ja de känns inte så för jävligt längre..
Sen är jag ju ledig enda till fredag så jag får stå ut ;)..


Jag och Mikael hade en så bra helg tillsammans för övrigt!
Vi sa att vi kommer jobba om varandra lite helgerna framöver så nu när vi var lediga bägge två hela helgen så tog vi kvalitets tid tillsammans!!
Njöt av varandra..
Så bra helg!
Vi har bland annat haft två härliga sovmornar, sen på lördag eftermiddag satt vi först med filtar ute på balkongen ihop i solen och bara njöt och lapa D vitamin! ;)
Sen åkte vi till Skövde där vi bokat bord på glädje, och åt en delad förrätt ock var sin varmrätt! :)
Sen gick vi in på hemmakväll butiken i Skövde ( som har bästaste godiset!) och köpte lite godis.
Väl hemma blev det soffmys med glass o godis! :)

På söndagen vaknade vi efter massa mys och gick till kaffekoppen, där vi hade en skön stund med massa diskutioner med vänner :)
Jag började dock här få feber, så när vi väl kom hem så blev det mys kläder och kurerande vila!
Mikael va hemma hela kvällen och gjorde mig sällskap!
<3

En sån underbart bra helg!!! :-) tack min fina fina älskling!

Nu ska jag jobba mitt dygn :)..
Hoppas alla har en bra start på veckan!

Kram // Carro :)

Av carolina steneros - 22 mars 2013 12:14

Idag kör jag taxi i Skövde, stor bil så fått lyfta massa tung mat idag, träning på jobbet och betalt tackar man ju inte nej till liksom ;)..

Har precis ätit lite lunch, ;), bild kommer på dessa två godingar! :)
Kan tala om att vailjsmaken smakade precis som jag drack vaniljsås!
Om någon vill ha nyttig vaniljsås i sommar till någon paj :D

Ikväll och hela helgen är jag och Mikael lediga ihop!! :D
Men om jag känner ödet det sista så händer väl alla filmkvällar osv nästa helg då jag jobbar ;)..

Jag slutar förhoppningsvis 15.00 idag och då ska jag hem och gå på body pump, nytt nr idag!!
Så det är tre snygga tjejer som leder passet idag ^^ haha.
Atlantica Joy är ett så bra gym! Älskar personalen! :D

Hoppas alla har en bra fredag! Det ska jag iaf ha! En bra fredag och en skööön helg!! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards