Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Ringer 112 och de svarar, ambulans kommer när den blir ledig...

Av carolina steneros - 30 april 2013 22:19

Dessa dagarna har varit jobbiga..
I förrgår natt när jag var på mitt dygns jobb så fick min gamla mormor på 80år åka ambulans in till Kss, och dagen efter åkte vi dit och hälsade på henne, och idag kom hon tillbaka till Fkp, medicin avdelningen.. Hon lär minst vara där en vecka sa läkarna, hon är helt slut.. Vatten i lungorna, hög puls och hjärtflimmer...
Hoppas nu bara att detta går över och att hon mot alla dåliga odds får komma tillbaka och hem..

Tur jag haft Mikael dessa dagarna, jag har varit så nervös och han har inte lämnat min sida! <3
Tack älskling!

Idag åkte vi till stallet i götene för att lämna några saker, sen vidare till Skövde, där ställde vi bilen i centrum och gick till Ica kvantum 1.1 km bort och handla mjölk osv.. Tog en promenad tillsammans.. Skönt..
Men , när vi går där vid badhusrondellen så kommer det en efter ca 55 år, på en cykel i full fart och när han ska svänga in i tunneln under rondellen mot normalm så vurmar han, flyger över cykeln med huvudet först rakt ner i trotoarkanten!
Vi bara sprang fram och såg hur det rann blod ut på vägen.. Jag ringde 112 direkt medans Mikael började hjälpa mannen!
Medans jag förklarade läget samt vart vi befann oss så låg Mikael och försökte både lugna ner mannen, som endast pratade engelska, och stoppade blödningen så gott det gick, jag sprang upp på vägen och väntade in ambulansen så jag kunde visa var de befann sig.. Det kom en ung kille och sprang iväg och kom tillbaka med massa papper som Mikael kunde ha till blödningen.. Till sist kom ambulansen och jag sprang ner och visade mannen i tunneln...
Mikael och jag hjälpte ambulansförarna med lite små saker, det blåste ju halv storm idag så deras saker flög lätt iväg, så vi hjälpte till sen när de fått upp mannen på en bår så tackade mannen och ambulans förarna sen gick jag och Mikael vidare...
Vilken tur att vi just idag bestämde oss för att ta en promenad i Skövde,
Kusligt vad saker fort kan hända ..

Det tråkiga var att när jag förklarade situationen för 112 så frågade jag om ambulansen var på väg nu!?
Då fick jag till svar, nej, men den kommer så fort den blir ledig!
Vtf! Han blöder ju rakt ur huvudet, vi behöver en ambulans nu!
Och hon försökte lugna ner mig...

Min personliga åsikt nu i detta är följande..
Jag skiter i om skatten höjs, men det ska fan stå en extra ambulans där jämt, behövs det oftast tex 5st ska det stå 6st så att det alltid finns en tillgänglig! Man ska inte behöva vänta på en ambulans...

Mannen bröt säkert något för det var en jävla smäll men han klarar sig troligtvis, bara han inte bröt ryggen/nacken.. Usch..


Min mormor hoppas jag nu ska bli bra också, vi fick vara hundvakt igår medans mamma och pappa var på sjukhuset i Skövde, och jag och Mikael hade båda två varit vakna hela natten så vi behövde sova och mammas hund tubo hade inga problem med att sova med oss.. Kolla bilderna.. Ganska mysigt...

Nu ska vi ha en skön hemma kväll sen imorgon är det arbete igen och på torsdag efter jobbet ska jag hälsa på lilla mormor igen! ..

// ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carolina steneros - 20 maj 2013 16:32

Jag har skaffat en mer läsvänlig och roligare blogg, Jag hoppas verkligen ni väljer att följa mig där istället..    www.stenerosa.blogg.se   Varmt välkommna!! =))    ...

Av carolina steneros - 18 maj 2013 23:30

Idag gick jag upp 10.00 och åkte iväg till Skövde för att köra taxi, jag körde in bra idag och kände mig nöjd med timlönen som blev, jag fick jobba hur länge jag ville idag men jag åkte hem vid 19.00 för att träffa Linda som kommit hit över helgen if...

Av carolina steneros - 17 maj 2013 08:25

En dålig sak är att jag blivit röd i halsen och har ont, men äter massa hals tabletter så det ska väl gå över snart.. :) Idag jobbar jag och kör taxi, Min chef ringde precis och meddelade att jag får åka hem till han och byta bil nu när mitt d...

Av carolina steneros - 16 maj 2013 20:48

Kinnekulle är ett väldigt fint ställe att åka runt på, för det är väldigt fint och finns väldigt mycket att titta på.. MEN! Idag åkte vi upp till restaurangen, kinnekulle gården.. Vilket skit ställe?! Trodde de skulle ha bra mat där men herregu...

Av carolina steneros - 15 maj 2013 20:58

Sitter just nu eller jag ligger just nu med den bärbara datorn på magen i sängen och tittar på shrek ^^ Det är en sån otroligt skön film! Och kan inte från gå att jag känner igen mig lite i åsnan :/ haha! Jag måste köpa skavsår plåster imorgo...

Ovido - Quiz & Flashcards