Alla inlägg under september 2012

Av carolina steneros - 30 september 2012 14:44

Tja!

Efter en toppen helg, verkligen jätte bra helg så är både jag och Mikael helt slut och Micke börjar nig bli sjuk:/..

Så nu blir det soppa och sen mot den underbart sköna sängen! ;D haha..

Hunnit med
? fredagsmys med Pernilla, <3 tack!!
? Extra jobb taxi 6h kört in as bra!
? Namnsdags frukost firande me Micke!
? Konstnatta med Mikael ink middag kurorten!
? Loppis i Tidaholm och sålt lite skit och kakor ;)

Rikigt nöjd med helgen och att fått varit själv med Mikael så pass mycket samt fredagsmyset med pilla! Igen igen!! ;)

Jag har bokat första gympasset på tisdag, ska börja försiktigt då tänkte jag.. :)..

Nu hoppas vi på en vecka med två riktigt bra besked på telefon.. Lägenhet samt jobb!

Och jag ska jobba som Personligassistent i veckan samt extra på taxi :D

Tack för ni läser!

Kram kram eran ia :)..

Av carolina steneros - 27 september 2012 13:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av carolina steneros - 23 september 2012 21:33

Jag tog en uppfriskande fika hos Pernilla, sen vidare till kaffekoppen där jag fikade med Mikael på hans rast snabbt sen kom det två herrar som ville jag skulle göra dem sällskap så det gjorde jag.. Sen träffade jag pappa själv utan mamma så vi pratade lite och då sken solen upp och efter allt vilande och samtidigt pratande med trevligt folk hade gjort mig full av energi.. Så på med varma kläder och tjocka skor och ut med mammas hund i skogen och leta svamp..

Gick jätte sakta och lugnt och hittade en del men eftersom jag kom ut så sent på dagen mörknade det snabbt så det va bara att åka hem igen..
Men imorgon förmiddag ska jag och mamma åka dit ute och plocka mera god svamp :))..
I lugnttempo!

Näsan är bättre av all skog luft men kroppen är trött nu..

Så nu kollar jag Beck och sen ska jag väl försöka sova men det är ju problem med det nu för tiden men imorgon ska jag ta tag i en sak på dagen som ska göra det lättare att somna gott sen på nätterna.. :)..

// kram från lilla Ia

Av carolina steneros - 23 september 2012 09:32

Hejje.. 


idag körde jag väg mikael till jobbet klockan 08.00 sen när jag kom hem så diskade jag och bäddade sängen osv.. sen satte jag mig och bara ännde mig väldigt deppig..


varit sjuk i 10 dagar nu och det börjar bli så jävla tröttsamt.. 

jag kan inte träffa vänner, jag orkar inte jobba, jag orkar inte plocka min jävla svamp jag tänkt göra idag.. osv

sen lite annat ..


jag är bara lite allmänt "blä" på situationen.. 


så jag la mig som pippi i sängen med fötterna på huvudkuddarna och bara slappande av en sekund, då kännde jag plötsligt hur gott täcket luktade.. det luktade som mikael, som första gångerna jag sov här och vaknade av den doften.. 

<3..

då öppnade jag ögonen och såg ovanför våran säng en stor ram med massa små foton på oss två från första italien resan samt liseberg.. 

kände bara att hur arg, frustrerad eller ledsen jag än är på olika saker.. så vet jag iaf inners inne att jag älskar mikael och vill ha han hela mitt liv!.. 


men ändå känner jag mej frustrerad av olika anledningar...


då fick jag ett sms av pilla.. ska du komma över på lite te kanske?

NEJ skreks det i mitt huvud jag är på så dåligt humör.. 

men nej igen.. klart jag ska gå dit..

så på med mysbyxor och platta håret.. jag ska dricka te och tänka på ntt roligt hos bästa Pernilla! 


hej svejs!.. 


// ia   

Av carolina steneros - 21 september 2012 20:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av carolina steneros - 21 september 2012 16:33

Hejje!

På måndag är det jag som ringer sjukhuset om jag fortfarande är sjuk..
Cyklade hem lugnt från garaget igår och va helt slut och svettig när jag kom hem.. Och idag vaknade jag med en utslagen kropp och hosta å snuva..
Fått bihåleinflamation, troligtvis ..

Jag har plockat ordning och torkat golven såvitt det gått bland alla Mikaela saker han ska ha till loppisen nästa helg ;)..

Sen tänkte jag handlat något till fredagsmiddag ikväll när Mikael slutar 20.00 men det regnar och jag är het utslagen:(..
Så Mikael ringde och kollade vad vi hade i frysen så ikväll ska jag öra ris, vårrullar, grönsaker.. Och lite egengjord sås och allt det finns hemma så jag kan stanna inne i soffan:))..

Så nu har jag druckit te som jag fick gratis från hon på kaffe rekord som va mot halsen, druckit till mellanmål min super goda smoothie :)) och sett på kung fu panda,, haha stört skön film och mycket visa ord och handlingar i den filmen.. Har ni inte sett den så se den! :)..

Nu ska jag nog se en film till sen ta ett varmt bad och sen ordna inför middagen ikväll!

Jag saknar mina vänner och jag saknar gymmet något otroligt!
Men tack vare min mages symtom denna veckan så behöver jag inte tänka på kallorier så mycket iaf ;)..

Jag älskar Mikael och vill bara ha hem den token så han kan fortsätta strosa omkring här hemma och bara göra känslan här hemma hemtrevlig medans jag ligger nerbäddad i soffan!

Hoppas vi ses snart!!

Smoothie receptet..

Massa jordgubbar, och blåbär!
Mixa dom noga sen häller du i kesella mini och lite vanilj yoghurt så har du en god och fett snål och nyttig frukost, mellanmål eller kvälsmat :)) gott gott!!

Av carolina steneros - 17 september 2012 11:36

Hej!
Idag är febern borta, och hostan har lugnat sig, nu skulle hört mig igår kväll, jag hostade så jag va svettig :/.. Men idag har jag bara behövt snyta ut näsan och tagit på mej efter en lång varm dusch!!

Nu ska jag nog ge mej ut lite på prov idag, spinningen som va bokad ikväll är avbokad .. Det viktiga nu är att bli frisk så jag kan hälsa på bästa Johanna igen, ta en fika på stan och träffa alla vänner och börja jobba igen.. Iaf tre dagar denna veckan ;)..

Nu ska jag följa med Mikael till vara, vi ska fika på Nordpolen där, och dricka kaffe ur kanna :) hihi...
Sen åka till sharken i nossebro och köpa lite mat till frysen! :)..

Jag är ledig imorgon med och är jg lika bra imorgon tror jag att jag ska försöka hälsa på Johanna! Men får se vad hon har för planer själv.. :)

Denna förkylningen har varit hemsk, och inte över än, så idag blir det halsduk och varma kläder!
Men måste komma ut lite efter flera dagar inne..
Lyckats smitta svärmor Gerda under de få minuter hon va här med tvätten.. Starkt virus :(..

Hoppas vi ses snart!

Kram på er alla <3

Av carolina steneros - 16 september 2012 00:38

Ja här ligger jag med envis hosta och allmänt trött kropp..
Min kära pojkvän är ute och kör massa festfolk i Falköping.. Säkert en massa snygga tjejer.. Men han tänker säkert bara på att få komma hem till min varma famn.. Haha ;)

Ne jag är inte bitter över att va sjuk..
Jätte skönt att få va hemma och titta massa filmer och hitta nya låtar på sporify:)..

Jag börjar bli bättre, febern är nästan borta men hostan är värre och näsan nyser och fräser.. Imorse vaknade jag av att det kändes kallt i halsen, hmm.. Satte mej upp och där sprutade jag ner täcket med massa näsblod :/.. Haha Mikael fick glatt kliva upp och stoppa allt blod.. Höll väll på ca 10 minuter sen kunde vi somna igen men mellan alla jävla djupa host anfall så kunde väl Mikael somna bra eller inte.. Saken med att han inte fick sova va att han jobbar inatt, men på eftermiddagen sov vi några timmar ihop och han fick väl några extra timmars sömn, körde han ner till jobbet och åkte till PAs för att köpa lite frukt och mörk choklad jag kunde gotta mig med ikväll, blev helt slut!!

Nu har jag legat i soffan sen 19.00 och sett filmer och ätit gott :)..
Tänt en massa ljus och mina favorit lyktor så nu lyssnar jag på massa mysig och bra musik med mina grymma rosa hörlurar!

Måste rekomendera nomys nya cd de släppt iår, bra låtar med bra text.. Sen kan ni ju alltid titta in på min lista på sporify som heter like from radio och listan otrolig blandning.. Alltid skön musik där ;)..

Lämnade även in min KIA hos en kille i stan som städar bilen både invändigt och utvändigt för endast 250kr..
Åkte dit och sa att han bara skulle ta den riktigt noga på insidan och fick ge 100kr..
Och vad fin bilen blev!!
Fick upp den svarta ytan igen och jag blev riktigt nöjd!'
Rekommenderar det verkligen!

Jag börjar bli friskare iaf, igår med all feber på 38grader va hemsk, men idag börjar jag känna längtan efter spinningen på gymmet.. Nya låter från vodka reklamen på tv fick mig att längta enormt myclet till löpbandet och min framtida dröm kropp som inte är långt borta!

Får va hemma imorgon också så är jag nog frisk på måndag :))...

Saknar Elvis och Morris, men Elvis har det ju iaf super bra!! Men de kommer kännas tomt ett bra tag framöver.

Drömde om de vackraste ögonen jag någonsin kunnat föreställa mig inatt.. Blåa ögon, med större stjärnmärken än jag och klarblåa med mörk stjärn märkning... Det va en bäbis som hade dom.. Och de ögonen kommer jag aldrig glömma! Hehe...

Nu ska jag fortsätta leta ny och bra musik.

Puss på er och tack snälla för att ni är så underbara allihopa! <3

Ovido - Quiz & Flashcards