Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Utan dig vore jag chanslös

Av carolina steneros - 11 maj 2013 11:20


? En tuff dag med massa tankar ut spridda, ett tungt beslut, eller en skön biltur själv, uppladdning för ett träningspass, ledsen eller glad, så behöver jag dig, och du får mig att må bättre..
Utan dig vore livet verkligen både tråkigare och svårare..

Vem skrev jag om tror ni? ;)


? man kan vilja ha ett råd eller en åsikt, så man kan föra en diskussion eller känna sig säkrare i sina beslut.
Men när beslutet precis är taget, så ska man alltid ha valt det själv..
Goda råd kan vara bra men man ska komma ihåg att de endast är råd, beslutet står man för själv!

? man tittar gärna på andras fina kläder och får idéer om vad man själv ska köpa..
Men det viktigaste av allt är att komma ihåg,
När du går förbi någon så kan jag lova att någon tänker. " det va snyggt, det kanske jag ska köpa"
Men.. Alla är unika och man ska inte försöka efterlikna någon annan, man har sin stil och bygg på den istället för att försöka vara någon annan...


? om man har ett problem som hänger på ens axlar, som man faktiskt inte kan berätta för någon annan, för de skulle inte förstå ändå, man skulle bara göra det tyngre att bära..
Då märker man plötsligt vad ensam man känner sig, och hur det tunga blir tyngre...
Men även om man får bära det tunga själv så skulle man inte klara av det ifall man inte hade sina nära, för även om de inte vet allt så gör dom en starkare iaf <3


Nu har ni fått smakprov på vad jag tänkt/hört sista veckan..

Min mormor är fortfarande väldigt dålig, vi diskuterar nu med henne att hon behöver hamna på hem, för hon orkar inte ens bre mackor själv i stort sett och mamma kan inte hjälpa henne hela tiden, mamma och vi andra ska inte vara vårdare vi ska va hennes familj, som gör livet gladare, men mormor blir så ledsen, hon vill bo hemma, men sanningen är att hon kan inte det längre..
Vi har sagt att hon har två veckor på sig, tills vi ska tillbaka till läkaren, och mår hon inte bättre tills dess så måste vi ta en tungt beslut..
Men jag är sten hård, det skulle va bra för henne, inte behöva äta själv, va själv jämt, och att någon har kontroll och kan hjälpa henne dygnet runt!
Men nu måste vi bara få mormor att fatta det..
Men hon är inte bra heller.. Lilla mormor, som vi åkt bilturer runt i Skaraborg när jag va liten, bråkat och myst, jag var ju alltid hon henne när jag va liten och mina föräldrar körde taxi.. Usch..jag älskar henne så högt!
Men att se henne må så här dåligt.. Det tär på tankarna.. Hur längre till har jag min gamle mormor tro..

Och så ser jag min mamma, som tar hand om mormor hela dagarna nu efter hon kom hem från sjukhuset, och mamma är trött, hon har ju samma tankar som mig och samtidigt får hon sköta både sig själv och mormor.. Inte bra, för mamma är inte 100% själv!

Ja.. Idag jobbar jag dygn igen, imorgon är det westen lära 11-ca 14.00 .. Sen får det bli ett besök hos mormor och mamma..

Min pappa är uppe i Stockholm och hälsar på min farfar som börjat bli väldigt gamal och hans fru är väldigt sjuk så han ville ha lite sällskap.. Så pappa ger honom det..
Tänk farfar, han har alltid varit där, alltid ringt när man fyllt år, alltid dansat med mig när vi setts på vätö, ( Stockholm) alltid glad och pigg, pratat om allt och hans älskade hår, alldeles vitt! <3

Ja sen man började jobba så har man inte träffat dem alla lika ofta.. Jag hälsade inte ens på min farmor när hon fyllde 90år!! Visst jag kan erkänna att hon inte är någon favorit, av olika orsaker, men hon är 90 år och jag är hennes barnbarn, borde hälsa på henne snart..
Och inte har det blivit bättre efter att min farbror dog..
Leif.. Han var så nära mitt hjärta...
Jag åkte ALLTID upp till Stockholm och bodde hos honom, så fort det var lov och så fort jag kunde..han lärde mig Stockholm, tunnelbanan.. Minns när han sa " nu åker du själv, tunnelbana och buss, kommer du fel eller blir osäker så ringer du så kommer jag direkt med bilen och hämtar dej" ja och jag gav mig iväg, helt själv med en mobil och lärde mej,
Hehe
Och han körde som en riktig stockholmare, haha, och jag mådde som bäst där uppe, hon han, jag fick bättre självkänsla där uppe.. Men efter han dog så försvann.. Glädjen.. Jag har hälsat på inget ( hans sambo ) flera gånger efter, och varje gång jag kommer dit så mår jag bättre igen, springer i stan tidigt på morgonen, äter Ingers goda mat och bara trivs!
Men det blir inte samma sak ändå..
Det var ju Leif...

Ja det finns många minnen, man pratar inte så ofta om dom, för vem skulle vilja höra på mina minnen?!
Det får jag ta ut på någon taxi chaufför när jag blir gamal och åker på dagvård ;) haha!!

Nu ska jag jobba lite.. Och plugga mer matematik! Jag ska fan plugga mer, kanske bli nått viktigt ;)..

Kram på er, nu har ni fått reda på mycket...
Behövde skriva av mig lite..

// :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carolina steneros - 20 maj 2013 16:32

Jag har skaffat en mer läsvänlig och roligare blogg, Jag hoppas verkligen ni väljer att följa mig där istället..    www.stenerosa.blogg.se   Varmt välkommna!! =))    ...

Av carolina steneros - 18 maj 2013 23:30

Idag gick jag upp 10.00 och åkte iväg till Skövde för att köra taxi, jag körde in bra idag och kände mig nöjd med timlönen som blev, jag fick jobba hur länge jag ville idag men jag åkte hem vid 19.00 för att träffa Linda som kommit hit över helgen if...

Av carolina steneros - 17 maj 2013 08:25

En dålig sak är att jag blivit röd i halsen och har ont, men äter massa hals tabletter så det ska väl gå över snart.. :) Idag jobbar jag och kör taxi, Min chef ringde precis och meddelade att jag får åka hem till han och byta bil nu när mitt d...

Av carolina steneros - 16 maj 2013 20:48

Kinnekulle är ett väldigt fint ställe att åka runt på, för det är väldigt fint och finns väldigt mycket att titta på.. MEN! Idag åkte vi upp till restaurangen, kinnekulle gården.. Vilket skit ställe?! Trodde de skulle ha bra mat där men herregu...

Av carolina steneros - 15 maj 2013 20:58

Sitter just nu eller jag ligger just nu med den bärbara datorn på magen i sängen och tittar på shrek ^^ Det är en sån otroligt skön film! Och kan inte från gå att jag känner igen mig lite i åsnan :/ haha! Jag måste köpa skavsår plåster imorgo...

Ovido - Quiz & Flashcards