Alla inlägg under oktober 2012

Av carolina steneros - 30 oktober 2012 15:41

Fy fan vad jag hatar att gå till tandläkaren.. Börjat få grymt bra tändhälsa på slipper hål nu för tiden men då har jag börjat hacka tänder tydligen i sömnen så bet sönder en tand,
Det blev en stor spricka i den.. Så fick åka in idag och laga detta.. Vilket inte var lätt, de fick bända i munnen på mig och borra osv och jag fick bli påminnd 2 ggr att andas! :P
Mikael satt och väntade i väntrummet och jag va helt slut efter besöket.. 11.40 fick jag bedövning och skiter håller i än, 15.39 sitter ändå uppe på huvudet.. Ska äta hemma gjord lasagne 16.05 typ får hoppas jag slipper bita mej ... Hungrig nu!

Min enda lediga dag och behöva gå till tandläkaren?! Haha! Irroni!

Nu har Micke hållt på och satt ut lego och annat på tradera och plockat med sina alla saker i lägenheten så börjar se bra ut :P jag är mest trött :(..

Grattis till Johanna ung och Mathias Henriksson som äntligen hittat varandra! <3 mys!!

Av carolina steneros - 28 oktober 2012 18:46

Hejsan..
Haft en vecka full av arbete, hann även med en ridträning på onsdagskvällen, och i fredags var det lite Ullared på kvällen, och ta hand om Mikael på dagen som hade lite han behövde stöd i.. Och igår var det arbete med taxi 08-16 och hade fullt upp hela dagen och sen vi 19 åkte vi på fest i Skövde med Stefan och ingvild :D så trevliga människor!!

Och idag hade jag veckans första sovmorgon!! Till 13.30 såååå jävla underbart! ;)
Sen på med nya ridkläderna och iväg till Linda där jag hjälpte Mikael först och ut i ridhagen där han fick lära sig lite skritt och trav sen hämtade jag min häst och så red vi efter en stund ut på en kort tur och Mikael va så otroligt duktig, han travade i massor och det såg riktigt bra ut :)..
Sen fick vi ta hans om hästarna och när vi väl kom hem nu kände jag hur kroppen slappnade av så nu sitter jag i soffan med filt och slappar!!

Jag skulle tagit massor av kort idag men mobilens batteri dog så fick bara en halv kass bild på min ryttare till sambo :) men han kommer följa med massa gånger men mer till våren/sommaren då det är varmt om jag gissar rätt så får bli mer kort nästa gång :D...

Jag har haft en jätte bra vecka och är trött men är så lycklig, och jag är så kär i min Mikael!! <3

Nu ska jag äta kvällsmat och sen får jag väl ställa upp på lite lego bygge också :P så vi blir av med skiten från golven snart!!

Vågen fortsätter gå neråt och jag mår bra.
Kram på Er alla!!

Av carolina steneros - 25 oktober 2012 11:16

Tjo :)..

Idag har jag verkligen tusen tankar i huvudet..
Och massa saker jag känner jag måste göra idag.. Men jobbar till 17 så blir svårt..
Och jag vill träffa pilla, hon skulle behöva en Carro stund, sen vill jag till min andra halva, Johanna!! Men efter denna veckan med mage, känslor och massa jobb är jag helt slut..
Måste hitta något snyggt att ha till på lördag, festen.. Michaela kanske hade nått jag kunde låna, men ska kolla idag efter jobbet om jag hittar något, sen ska jag till Ullared imorgon, så det hinner nog lösa sig innan lördag! :)
Men är lire rörig och stressad i min hjärna..

Jag vill bara hem nu känner jag, krypa ner under tecket och kolla en film!
Ikväll ska jag leka med lego med Mikael, han ville ha hjälp och sällskap :) jag är nog bäst på det sist nämnda! ;)..

Förlåt att jag inte hinner ses.. Men jag finns alltid på telefonen! Och skulle ni bryta ihop och behöva en kram så kommer jag vad än!! :)

Jag är trött... Och ganska ..hmm

Kram på Er :)

Av carolina steneros - 23 oktober 2012 10:33

Hejhej!!

Idag jobbar jag till 17.00 då går jag direkt till gymmet där jag ska träna mag-rygg och gå lite, sen ett kort PSI pass, så går från gymmet 18.20 och då tror jag min mamma kommer hem till mig för att jag ska visa henne hur hon gör med Facebook, hon är modern nu ni vet :P haha.. Och får väl bjuda på en kopp te eller kaffe.. Sen in i duschen och göra sej fräsch innan Mikael kommer hem ca 20.00 då blir det väl kvällsmat och mys :))..

Imorgon blir det jobb 08.00-17.00 sen direkt till Ström för att träna med Hasse, travhästen! Och jag längtar sååå!!! :))

Idag har jag mys/träningskläder på mej så jag lätt kan gå till gymmet efter jobbet :).. Riktigt skönt!

Blir en lugn dag idag på jobbet men det är helt okey, imorgon blir det mer livat! =)

Jag har Storstädat hemma och sorterat allt Mikael lego, på små handdukar i färg och form, och lagt det ut med väggarna så nu får vi plats och Micke kan bygga lego snabbt och enkelt! :)
Se bilderna :) hehe

Kram kram

Av carolina steneros - 21 oktober 2012 13:24

Hejsan!

Jag har arbetat hela helgen och när jag kommer hem i efter idag så ska jag ta ett varmt bad, inta myskläder, städa ordning lite, sortera lite lego kanske, och inta datorn!!!
Mikael jobbar till 22 ikväll så ingen som tycker jag är ivägen!

Så datorn är min min min ikväll! ;)..

Så ska skriva lite ansökningar, kolla lite på skor och bara varva ner!

Skulle gått och tränat "kampsport" på atlantica men instruktören blev skadad så det va inställt.. :(.. Men varit ute och gått en timme idag så va vara nöjd och njuta av att va hemma ikväll och varva ner lite..

Har märkt att jag varit lite stressad sista dagarna och har inre tagit det så lugnt.. Så passar på ikväll när Mikael jobbar :)..

Imorgon (måndag) blir det taxibuss 06-17 sen ensam kväll igen eftersom Mikael jobbar sent imorgon med.. Kanske ska ta ett spinningpass imorgon 18.15 :) RPM :D

Sen tisdag är det assistent jobb igen, och träning på TK :D
Och på onsdag är det assistent jobb sen träna trav och känsla med travhästen Hasse. :D
Det ser jag fram emot!!


Vi träffade Elvis igår, hans familj va och hälsade på i fkp i helgen så vi gick dit på fika och dom är SÅ trevliga och underbara, älskar dom!
Man känner sej så välkomnad och Elvis har det såå bra! :)
Önskar jag gett dom Morris också :(..
Han kände nog igen mej speciellt på min lukt :)

Mikael bjöd mig på mat igår kväll i Skövde, va riktigt gott, grillat och jag tog lamm kött och till det fick man bland annat majskolv, klyftpotatis, tjatziki och massa mer, super gott :))
Tack underbaraste Mikael!! <3

Hoppas alla haft en bra helg, min har varit super bra på kvällarna,
Fredagsmys hos Stefan, lördags mys ute på resturang med Micke, och ikväll ensamkväll hemma!
Och träffat Elvis :) <3

Men skulle helst velat va ledig :P
Men arbetar varannan helg nu på Komunen ett tag till iaf.. Får se vad som händer med mitt arbetsliv, försöker inte tänka så mycket på det just nu iaf :P

Kram på Er!!!
// ia :)

Av carolina steneros - 18 oktober 2012 17:31

Hejje =)

Imorse gick jag upp, på med ridkläderna och iväg till Linda! :)
Där red vi ut på Ragge ( nordisen) och hon på Hasse ( travhästen) det gick jätte bra men när vi kom till ridhagen igen så bytte jag till Hasse för att testa honom..
Det gick jätte bra och va så kul!
Det va en häst att träna med lite mer än att bara luffsa runt med,
Mikael vill följa med och rida ut med mig :D blev super lycklig när han sa det..
Så han får ta Ragge den otroligt snälla och lugna nordisen, så ska jag ta Hasse :).. Så på onsdag kväll ska jag träna i ridhagen med Hasse och lära känna varandra mera, för sen på söndagen ska jag och Mikael ut och rida tillsammans! :) <3 underbart!!

Jag längre redan till onsdag kväll då jag ska rida!

Men först nu blir det tyska i Skövde ikväll, 19.15 till 20.45
Sen jobba imorgon till 16.00 på lördag efter jobbet ska jag träffa Elvis som kommer till fkp och på söndag efter jobbet ska jag träna lite kampsport på atlantica :))..

Skönt! :))...

Här ser ni två bilder ena på nordisen och ena på Hasse :))..

Kramis // ia

Av carolina steneros - 17 oktober 2012 20:22

Tjo! ;)

Jag mår ta och hade som ni gissade en jätte bra helg :))..
Jobbade i måndags som assistent och varit ledig nu tisdag, idag och även i morgon sen jobbar jag som assistent fredag 08-16.00 , lördag 10-16 och söndag 10-16 :)
Lego finns det fortfarande fullt av i vardagsrummet och jag gör allt för att inte varken få städpanik eller gnälla... Han slutar väl snart ;)..

Mikael är sjuk och varit hemma från jobbet några dagar, så han har väl tur att han blev sjuk när jag va ledig och kan ta hand om honom..
Men jag har varit lite trött de sista veckan så sover lite med honom mitt på dagarna också, jätte skönt! :))

Idag gick jag upp 09 och åkte till Linda ström som har fyra hästar jag får rida, och en nordsvensk, Ragge heter han, och jag provred i padocken sen red vi ut i skogen och sen i padocken igen, och jag va så lycklig eller är såå lycklig! Det gick super bra och han va en så snäll valack och älskar verkligen Nordsvenskar!! <3
Sån upplevelse!
Nu ska jag dit imorgon med och rida honom..

Man betalar 50kr per dag och hon har olika hästar, så någon som vill med så får ni det, Mikael vill med och rida Ragge, och det ska bli kul så nästa gång får jag rida någon av hennes varmblod så vi kan rida ut ihop jag och Mikael..
Så Ragge är min nya älskare :P
Kommer va där ofta!! :)
Har saknat det så mycket!

Men nu efter lön ska jag köpa ridklädde osv, för det hade jag ju de klart inte kvar :P ..

Nu ska jag göra kvällsmat till oss här hemma, min underbara Mikael <3! Så glad jag har honom!
Han är den rätta!

Linda hade i stallet lite fika osv man kunde ta så va ett väldigt familjärt stall med många sköna människor :)..

Hon hade några söta kattungar i ena boxen, super söta de klart...
Någon som vill ha katt?? Dom va jätte söta och gosiga!
En av dem ville med mig hem.. Släppte inte mig.. Sååå söt men nej.. Men ni får se en bild på sötnosen!

Kram kram // ia

Av carolina steneros - 12 oktober 2012 11:16

Äntligen fredag och jag tänkte skita i mina krav och unna mig något gott idag, Mikael vill inte unna sig något så jag gick in på Coop och tänkte ha något gott i taxin idag:).

Haha..
Visst jag har hållt på några veckor nu med upp och motgångar men nu är hjärntvättningen på mej själv snart helt genomförd..

Tanken va ju att köpa lite lösgodis och ett kinder ägg men kom glad och nöjd ut med en flaska vitaminvatten, två exotiska frukter och tuggummi ;D haha!!

Jag är väl för go! Och tydligen gillar jag inte godis längre ;)

Trevlig helg på er!!
//kram ia

Ovido - Quiz & Flashcards